La mijlocul lunii martie, o primă donație din partea Sistemului Coca-Cola, în bani pentru echipamente și în băuturi pentru o lună, ajungea la Crucea Roșie Română. Destinația ei: personalul medical din spitale și centre de carantină, precum și persoanele din aceste centre, care aveau mare nevoie de materiale de protecție sau pur și simplu de energie să meargă mai departe. Adina și Mihaela, colegele noastre, au făcut lucrurile să se întâmple, lucrând în echipă cu mulți alți colegi din diverse departamente. Împreună, chiar și de la distanță, am reușit să fim aproape de cei care aveau nevoie.

Adina TUDOR

Adina Tudor este Senior Community Affairs Coordinator la Coca-Cola HBC România

Totul s-a întâmplat extrem de repede. De la bucuria adusa de primăvară, am trecut la stare de urgență și distanțare socială. Au fost niște momente prin care nu mai trecuserăm dar un lucru era clar de la început: era important să acționăm rapid. Așa că ne-am mobilizat încă din primele zile și am căutat să înțelegem mai bine nevoile și cum putem ajuta. Primul pas a fost să luăm legătura cu autoritățile care ne-au ajutat să identificăm prioritățile. Am aflat că, mai mult decât de orice, este nevoie de echipamente de protecție pentru cei care sunt în linia întâi a luptei cu pandemia. Cadrele medicale erau extrem de expuse riscurilor și aveau nevoie de protecție. Am aflat totodată că gărzile și turele se prelungesc, că cei care trebuie să ne facă bine nu mai reușesc să ajungă acasă sau să-și procure lucruri de strictă necesitate. Următorul pas a fost contactarea echipei de la Crucea Roșie, una dintre organizațiile direct implicate în eforturile de sprijin imediat. Prin intermediul lor am direcționat o primă donație de 100.000 de euro în bani și echvalentul aceleași sume în apă și băuturi pentru centrele de carantină și spitalele care tratau la momentul respectiv COVID-19. Am donat atunci mai bine de 109.500 de litri de băuturi.

Tot procesul acesta e ca un puzzle, în care trebuie să ținem cont de stocurile disponibile în depozitele din țară, de programele și traseele de livrare, de capacitățile de depozitare la beneficiar și propria sa infrastructură, de termenele pe care ni le-am asumat în contextul dat. Este o muncă de echipă formată din aproximativ 40 de colegi din departamentele de Planificare, Transport, Livrare, cu care țin legătura la distanță, deoarece mulți dintre noi lucrează de acasă.

Nu este ușor, dar cu toții am înțeles necesitatea și urgența și facem tot ce ne stă în putință ca lucrurile să se întâmple. De exemplu, zilele trecute am făcut o nouă sponsorizare în băuturi către Crucea Roșie, care a însemnat nu mai puțin de 165 de paleți cu băuturi din portofoliul nostru, aproximativ 117.000 litri și în jur de 20 de transporturi.

Mă bucur că ne-am mobilizat repede și i-am putut ajuta pe cei care aveau nevoie și le sunt recunoscătoare colegilor mei că am reușit să rezolvăm împreună și acest puzzle. Numărătoarea crește de la o zi la alta: litri de băuturi care oferă energie acolo unde este nevoie, fonduri care se transformă în protecție pentru cei din linia întâi.

Dincolo de sprijinul material, cel mai important a fost să constatăm că știm să reacționăm toți în situațiile dificile. Nu era prima oară când o făceam, dar acum totul a fost și este mai dificil pentru că viața noastra, a tuturor, a fost dată peste cap. Partea frumoasă a fost să vedem cât de repede s-au mobilizat echipele, cât de natural s-au solidarizat oamenii. Instituții, organizații, companii și indivizi, am acționat cu toții ca unul și asta ne arată că împreună putem depăși orice impas.”

Mihaela Niță

Mihaela Niță este Corporate & Government Affairs Manager la Coca-Cola România

Îmi aduc aminte de agitația primelor zile. Am experimentat atunci un amalgam de emoții. Dincolo de teama pe care o trăiam ca mamă a doi copii, de nevoia de siguranță pentru familie, prieteni, colegi, eram entuziasmată să văd cât de solidari se arătau oamenii și companiile deopotrivă. M-am bucurat să văd această mobilizare și în rândul colegilor noștri, la fiecare nivel al organizației. Toți simțeam la fel, ne doream să ajutăm și știam că putem face acest lucru. A fost o coordonare dincolo de cuvinte, nu doar între echipe ci și între partenerii de business care ne-a adus mai aproape de cei care aveau nevoie imediata de ajutor.

Și nu ne-am oprit aici: pe măsură ce criza medicală se adâncea, ne dădeam seama că nevoile erau imense așa că sprijinul pe care îl puteam oferi a devenit o preocupare constantă în perioada următoare. Am păstrat un permanent dialog cu autoritățile și organizațiile non-guvernamentale pentru a afla ce mai putem face, unde ne mai putem implica, am dat multe mailuri, telefoane, am cerut aprobări și am reușit să punem în mișcare, într-un timp record, mult mai multe dintre acele rotițe care fac lucrurile să se schimbe.

Astfel, cu câteva zile înainte de sărbătorile pascale ni s-a confirmat ca Fundația Coca-Cola donează către Crucea Roșie din România 250 000 de dolari pentru echipamente de protecție pentru personalul medical și pentru teste de detectare a COVID-19. Aceste fonduri au facut posibilă susținerea spitalelor din România cu 5.000 de seturi de protecție pentru personalul medical ce conțin măști de tip FFP2/FFP3 și mănuși de protecție, precum și 100 de seturi care asigură 100.000 de testări Covid-19.

Dincolo de donațiile în bani, produse sau aparatură medicală, în sprijinul personalului medical și al spitalelor din România, am căutat și alte metode prin care puteam fi de ajutor, inclusiv prin regândirea programelor aflate în desfășurare pentru a putea încuraja inițiativele de inovare socială dedicate comunității în această perioadă.

Și pentru noi au fost două luni intense, chiar dacă de acasă, din izolare. Însa cel mai important lucru este că am găsit o cale să fim aproape unii de ceilalți, să dăm o mână de ajutor într-o perioadă atât de complicată. Poate că n-am avut răspuns la toate întrebările, dar un lucru am știut: prin solidaritate, ne facem bine.”

Donațiile către Crucea Roșie au fost un prim pas. Sprijinul nostru nu s-a limitat la donații, colegii noștri au luat inițiativa și au fost voluntari, implicându-se și personal în acțiunile de limitare a efectelor pandemiei. Dar mai multe despre asta, într-o altă filă de jurnal.