Compania Coca-Cola și The Ocean Cleanup devin parteneri pentru un obiectiv clar: acela de a opri valul deșeurilor marine prin interceptarea resturilor de plastic existente in râurile din întreaga lume.

https://www.coca-colacompany.com/news/ocean-cleanup-partnership

Parteneriatul, care reunește rețeaua globală a Companiei Coca-Cola cu tehnologia The Ocean Cleanup, va implementa sisteme de curățare pe 15 râuri până la sfârșitul anului 2022, folosind inclusiv Interceptorul olandez, non-profit, care lucrează cu energie solară. 

Doi interceptori incluși în acest parteneriat au fost deja instalați de The Ocean Cleanup în Santo Domingo (Republica Dominicană) și Can Tho (Vietnam). Aceste initiative pun bazele obiectivului organizației de a extinde proiectul la 1.000 de râuri pentru urmatorii 5 ani, cercetările The Ocean Cleanup arătând că acestea sunt responsabile pentru 80% din plasticul ajuns pe rauri în oceane.

Misiunea Ocean Cleanup este de a scăpa oceanele de plastic”, a declarat Boyan Slat, fondator și CEO, The Ocean Cleanup. „Cu 1000 de râuri care emit aproape 80% din plasticul transportat de râuri în oceane, această problemă masivă crește pe zi ce trece, motiv pentru care căutăm întotdeauna să ne accelerăm progresul. Printre deșeurile pe care le colectăm cu sistemele noastre de curățare, găsim multe sticle de plastic, inclusiv ambalaje Coca-Cola, așa că îi aplaud pentru că au fost primii din industrie care s-au alăturat misiunii noastre, ca parte a acțiunilor lor mai largi de a avea un impact pozitiv asupra poluării cu plastic la nivel mondial. Intenția noastră clară este de a învăța cât mai mult din acest parteneriat, care are potențialul de a evolua în viitor și de a continua să se dezvolte rapid. De aceea cred că aceasta este o veste bună pentru oceanele noastre.

Lansat în 2019, Interceptorul este prima soluție scalabilă pentru colectarea plasticului din râuri – arterele care transportă deșeurile din plastic de la uscat către mare. Deșeurile aduse de curenții râului sunt ghidate de o barieră către deschiderea interceptorului. Datorită designului catamaranului navei, traseul de curgere a apei este optimizat pentru a trece prin acest sistem, transportând plasticul adus odata cu apa pe o bandă transportoare și depozitând astfel deșeurile către o navetă care le distribuie automat pe șase tomberoane înainte de a reveni la țărm pentru reciclare.

https://www.youtube.com/watch?v=bm1rH70wfJo&t=77s

La Coca-Cola, avem echipe la fața locului care vor sprijini distribuirea de noi interceptori pe râuri din întreaga lume, precum și procesarea și reciclarea deșeurilor astfel colectate”, a declarat Brian Smith, președinte și director de operațiuni, The Coca-Cola Company. „Lucrând împreună, credem că putem avea un impact real. Stim că angajații noștri din diferite colțuri ale lumii se vor alătura acestui demers, ca ambasadori pentru misiunea proiectului, ajutând totodată la susținerea activității de implementare locală.”

Coca-Cola va colabora cu The Ocean Cleanup pentru a integra interceptorii în programe noi sau programe deja existente ori de câte ori va fi posibil. Echipele locale vor colabora cu diferite coaliții de gestionare a deșeurilor pentru a sorta și, în cele din urmă, acolo unde va fi posibil, pentru a recicla PET-urile stranse, transformându-le în sticle noi.

Colaborarea noastră se va concentra pe extinderea soluțiilor care împiedică pătrunderea deșeurilor de plastic în oceane, oprind efectiv robinetul în cele mai poluante râuri din lume”, a declarat Ben Jordan, director senior, politici de mediu, The Coca-Cola Company. „Vom folosi rețeaua noastră globală de parteneri guvernamentali, comunitari și industriali pentru a ne asigura că deșeurile din plastic colectate sunt procesate și reciclate în sprijinul unei economii circulare și nu se vor mai întoarce niciodată în apă. La nivel local, vom aduce la aceeasi masă coaliții de sistem și diferite rețele pentru a putea genera un impact și mai mare.”

Coca-Cola va colabora, de asemenea, cu The Ocean Cleanup pentru a recruta parteneri de implementare suplimentari și investiții necesare pentru distribuirea de solutii de tip Interceptor, asigurand asistența pentru licențiere și implementarea sistemelor de monitorizare a râurilor (RMS – River Monitoring System) pentru analize suplimentare in ceea ce priveste poluarea râurilor.

Dacă alte companii urmează exemplul Coca-Cola”, a spus Dan Leahy, Chief Development Officer, The Ocean Cleanup, „vom putea continua să creștem viteza de implementare pe tot globul”.

Parteneriatul sprijină obiectivul strategiei globale World Without Waste (O lume fara deseuri) a Companiei Coca-Cola de a colecta echivalentul cantității de ambalaje puse pe piata până în 2030, reducând în același timp substanțial utilizarea materialelor de ambalare virgine și folosind doar materiale de ambalare 100% reciclabile. Realizarea acestei viziuni necesită investiții în inovație și colaborare cu partenerii pentru a stimula colectarea, reciclarea și proiectarea durabilă.

Din 1995, Coca-Cola a sprijinit Ocean Conservancy’s International Coastal Cleanup (ICC), cel mai mare efort de voluntari din lume pentru ocean și căi navigabile, și este membru fondator al Trash Free Seas Alliance®. Recent, Fundația Coca-Cola a sprijinit sistemele de curățare pe râuri prin sprijinirea inițiativei Benioff Ocean din UC-Santa Barbara, care a inclus subvenții pentru proiecte din 9 țări.