2.000 de consumatori vor primi în curând prima băutură din portofoliul Coca-Cola ambalată într-un prototip de sticlă de hârtie, care urmează să fie testat pe piață pentru prima dată în această vară. Noul format inovator de ambalare va fi testat în Ungaria cu băutura pe bază de plante AdeZ, în doar câteva luni.

Aceste noutăti vin după ce Coca-Cola și-a prezentat anul trecut prototipul sticlei de hârtie la Bruxelles. Proiectul va trece acum la faza critică de testare în rândul consumatorilor, pentru a măsura cum funcționează ambalajul, precum și cum reacționează oamenii la noul format.

Compania Coca-Cola și-a stabilit obiective ambițioase legate de ambalajele folosite ca parte a strategiei și viziunii sale pentru o lume fără deșeuri și explorează astfel noi soluții inovatoare de ambalare care pot contribui la o economie durabilă și circulară pentru toate materialele de ambalare. Compania Coca-Cola s-a angajat să colecteze cate o sticlă sau o doza pentru fiecare pe care îl pune pe piață până în 2030, cu 100% reciclabilitate și zero deșeuri.  

Noul prototip de sticlă de hârtie este dezvoltat ca parte a unui parteneriat între oamenii de știință din laboratoarele de cercetare și dezvoltare Coca-Cola din Bruxelles și The Paper Bottle Company (Paboco), un startup danez susținut de ALPLA și BillerudKorsnäs, în cooperare cu Carlsberg, L’Oréal și The Absolut Company.

Tehnologia dezvoltată de Paboco este concepută pentru a crea sticle 100% reciclabile, realizate din lemn provenit din surse durabile, cu o barieră materială bio, potrivită pentru produse lichide, cum ar fi băuturi carbogazoase și nealcoolice, produse de înfrumusețare și multe altele. Prototipul actual constă dintr-o carcasă de hârtie cu o căptușeală și un capac din plastic, reciclabile.

În cele din urmă, scopul și obiectivul proiectului este acela de a dezvolta o sticlă fără căptușeală din plastic care poate fi reciclată sub formă de hârtie, iar compania Coca-Cola este încântată de potențialul tehnologiei și de oportunitatea de a învăța din acest proces.

 

Un pas mai aproape de realitatea comercială

Procesul pe care îl anunțăm astăzi marcheză un nou pas pentru noi în încercarea noastră de a dezvolta o sticlă de hârtie”, a declarat Daniela Zahariea, Directorul Tehnic al Lanțului de Aprovizionare și Inovare pentru Coca-Cola Europa.

Oamenii se așteaptă ca Coca-Cola să dezvolte și să aducă pe piață noi tipuri de ambalaje inovatoare și durabile. De aceea, colaborăm cu experți precum Paboco, experimentăm deschis și desfășurăm acest prim test pe piață. Face parte din călătoria noastră spre îndeplinirea obiectivelor privind o lume fără deșeuri”, a adăugat Daniela Zahariea.

Testarea prototipului sticlei de hârtie este programată să aibă loc în Ungaria în al doilea trimestru al anului 2021. 2.000 de sticle de 250 ml de AdeZ vor fi oferite consumatorilor de către unul dintre comercianții online din Ungaria cu cea mai rapidă creștere, kifli.hu.

Stijn Franssen, Packaging Innovation Manager la centrul R&D (Research and Development) Coca-Cola EMEA, coordonează proiectul împreună cu o echipă de colegi și subliniază faptul că noua tehnologie este încă în curs de dezvoltare.

Aceasta este o tehnologie nouă și ne deplasăm pe un teritoriu neexplorat. Trebuie să inventăm soluțiile tehnice pe măsură ce mergem mai departe”, a spus el.

Vom continua să investim în inovarea și explorarea noilor tehnologii de ambalare în cooperare cu partenerii noștri de la Paboco. Această lansare arată că facem progrese semnificative în ciuda călătoriei care v-a urma. De asemenea, arată hotărârea Coca-Cola de a continua să exploreze tipuri inovatoare de ambalaje, lucrând împreună cu partenerii săi”, a mai adăugat Stijn Franssen.