Credem cu convingere în puterea tinerilor. Ei sunt cei care pot aduce schimbarea în comunitățile în care trăim. Însă pentru a-și atinge potențialul, trebuie să creadă în ei înșiși. Din păcate, în România sunt mulți tineri care abandonează școala sau care nu-și găsesc un loc de muncă: 2 din 10 absolvenți de liceu nu se înscriu la Bacalaureat; 4 din 10 absolvenți nu promovează examenul de Bacalaureat; 440.000 de tineri cu vârste cuprinse între 20 și 24 de ani nu activează pe piață muncii și nici nu sunt implicați în vreun proces educațional. Ei sunt tinerii din categoria NEET (not employed, in education, nor training).

În spatele acestor cifre alarmante sunt tineri care au nevoie de sprijin pe care, din păcate, nu-l primesc întotdeauna.

Pentru ei, Coca-Cola HBC România a inițiat, în 2017, programul La TINEri este Puterea, pe care îl implementează alături de Asociația the Social Incubator. Scopul proiectului este de a ajuta tinerii să devină activi pe piața muncii, să fie motivați să își continue studiile și să-și atingă potențialul. Proiectul se adresează tinerilor cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani.

La TINEri este Puterea are două componente: workshop-uri susținute de trainieri pentru dezvoltarea personală și profesională a participanților, precum și aplicația mobilă, cu ateliere interactive online. Lucrăm cu tinerii pe mai multe paliere: cunoaștere personală, cunoașterea celor din jur și lucruri practice care îi ajută la obținerea unui loc de muncă, cum este pregătirea pentru un interviu de angajare. Până în primăvara acestui an, componenta online a proiectului era disponibilă doar pe site-ul proiectului, însă în contextul pandemiei, am lansat aplicația mobilă La TINEri Este Puterea. Astfel, proiectul a fost adaptat noii realități, în care interacțiunile dintre oameni sunt foarte reduse. Oricine descarcă aplicația disponibilă în Google Play sau App Store are acces la informațiile din program.

Din 2017 și până înprezent, proiectul a adunat peste 10.000 de beneficiari. Workshop-urile live s-au desfășurat în 32 de județe din țară, iar aplicația proiectului a fost descărcată de peste 1000 de utilizatori în primele 6 luni de la lansare.

La TINEri este Puterea este parte a inițiativei Youth Empowered, creată de grupului Coca-Cola HBC.
Mai multe detalii despre Asociatia The Social Incubator găsiți aici.

#NuNeOprimAici